דיוק אסטרטגיה ותוכניות עבודה

"אסטרטגיה בלי פעולה, הוא חלום,
פעולה ללא אסטרטגיה היא בזבוז זמן,
אסטרטגיה עם פעולה – משנה את העולם "

ג'ואל בארקר

הדרך ליצירת ערך משמעותי של הארגון מתחילה בידיעה הברורה לאן אנחנו הולכים ומהם השלבים שבדרך.

זהו שלב קריטי בעולם משתנה ללא הרף ועם צורך גבוה לגמישות עסקית וניהולית.

תהליך הדיוק האסטרטגי נעשה מתוך הסתכלות פנימה והחוצה לארגון,
ומתוך דיוק והגדרה מי הם השותפים לתהליך ומה הערך של כל אחד מהם.

התהליך יזמין את המשתתפים בו לפתיחות מחשבתית יצירתיות והשראה
מתוך הסתכלות רחבה של הסביבה הארגונית והשוק בו פועל הארגון .

בתהליך בניית אסטרטגיה ארגונית

נתמקד בתהליכים הבאים:

מה באנו לעשות לעולם

מה אנחנו רוצים לתת לעולם –הגדרת היעוד והערך שלנו.

במה אנחנו מיוחדים בערך שלנו ולמי הוא נידרש

מיפוי הארגון במצב קיים פנימה והחוצה – יתרונות חסרונות הזדמנויות וסיכונים ומכאן נענה לשאלה כיצד  ננגיש  את הערך הזה.

בניית תוכנית עבודה

שתיתן מענה להגדרת מטרות יעדים ולוחות זמנים לצד הקצאת המשאבים הארגונים תומכי פעילויות הליבה שיוגדרו, ומדדי הצלחה, בקרה ומעקב.

מימוש של תוכנית העבודה והטמעתה בארגון

דגש על מבנה ארגוני מותאם , על מערכת של סמכות ואחריות מותאמת ועל ממשקי עבודה קריטיים.

הגדרת מובילים ארגונים וצוותי עבודה ליישום

ומתן כלים ניהוליים ובניית מנגנוני בקרה ודיווח מותאמים, ותהליכי עבודה שוטפים.

תרבות ותקשורת ארגונית מכווני אסטרטגיה ינגישו  את הערך הארגוני ותוכנית העבודה לכלל העובדים , יצירו בהירות לגבי תרומתו של כל עובד, ויגדירו יעדים והתפתחות אישית ומקצועית.

ארגון בריא ומתחדש נוהג אחת לשנה לבחון את האסטרטגיה ותוכניות העבודה שלו מול השינויים והאתגרים הקיימים בסביבת הפעולה שלו .

דיוק אסטרטגי מהווה את המצפן הארגוני לאפקטיביות ,הקצאת משאבים יעילה ומחוברות ארגונית של העובדים .

המלצות