תהליכי אבחון ארגוני

"אבחנה מדוייקת היא חצי מהטיפול"

פתגם רפואי נפוץ

בתהליך של אבחון ארגוני נבקש  להבין את מצבו הנוכחי של הארגון ולזהות את התחומים שדורשים שיפור או שינוי על מנת שהארגון ועובדיו יוכלו לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם . התהליך מאפשר בתוך זמן קצר לזהות את הגורמים העיקרים המשפיעים על הארגון ומהווים את נקודות הצמיחה או החסמים העקריים שלו .

בתהליך האבחון הארגוני בדר"כ יתמקד סביב 4 נושאים עיקריים. ניתן להתמקד בכל אחד מהם בנפרד או בכל הארבע ביחד מתוך חשיבות התלות ההדדית בניהם.

4 האשכולות המרכזיים בתהליכי האבחון

1. גיבוש חזון ואסטרטגיה

אבחון ייעוץ ארגוני מסייע בגיבוש חזון ברור ואסטרטגיה פעולה ממוקדת, המותאמת לערכים, למשאבים ולמטרות הארגון, ומביאה ליצירת דרך ברורה להשגת היעדים.

2. מבנה ארגוני , שיפור ביצועים ויעילות

התהליך  מסייע לארגון לזהות ולהסיר חסמים פנימיים, לבחון את המבנה הארגוני ומערך הסמכות והאחריות בארגון , לבחון את יעילות תהליכי העבודה והתפקוד השוטף, ולהמליץ על תהליכים  להגברת הפרודוקטיביות וההשפעה הכללית.

3. חיזוק התרבות הארגונית

התהליך בוחן את  יעילות עבודת הממשקים המבוססת על שיתוף פעולה , האווירה הארגונית עד כמה היא מאפשרת ומכילה, את  הערכים, הנורמות וההתנהגויות הרצויות וכיצד לחזק אותם.

4. מחויבות ורתימת העובדים

התהליך בוחן את תחושת ערך והיחודיות לעובד, כיצד מתבצעת הערכת ביצועים , מהם הכלים לפיתוח אישי ומקצועי, וכיצד לחזק את תחושת השייכות והמחויבות לארגון.

המלצות